måndag 10 oktober 2011

Arbetare till Arbetare

I helgen var jag i Stockholm. Mest för att gå på hockey. Men jag hade också bestämt mig för att gå på Förbundet Arbetarsolidaritets utdelning av priset "Arbetare till Arbetare". I år skulle prisas delas mellan Björkbackens strejkande lärare och Calle Fridén med bloggen "Utsikter från ett tak".

Tyvärr kunde inte lärarna komma och jag blev tillfrågad om jag kunde prata lite istället. Jag läste upp en krönika som bland annat handlade om Björkbacken (och framför allt nedskärningar inom den offentliga sektorn), texten Krishantering och ett kort kapitel ur boken Hopsnackat.

Eftersom förfrågan hade kommit samma morgon var jag inte lysande bra förbered och en smula nervös, men det gick fint.

En mycket trevlig tillställning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar