torsdag 25 oktober 2012

Doktor Fisk: mina fötter på spel för litteraturen

"Det är inte larver som äter på ditt döda hy bokstavligt eller som leeches eller bin som kan bota vissa aliments av antingen suga bort som en vampyr eller begå självmord, "Kamakaze" stil."







"Denna fisk förment samtidigt släpper någon okänd enzymatisk sekretion och ditranol, en del av dermatologiska krämer användes för att förbättra hudens villkor genom att normalisera sitt pH och hjälper nya hudceller generera lite snabbare än vanligt.


Den ända bieffekten av detta är skratt och skönhet e det ursprungliga form."
 
Ja, exemplen ovan från Doktor Fisks broschyr lovar gott. Jag går på Författarskolans tredje år, magisterexamen, och en av de tyngre uppgifterna genomförde jag idag: att pröva något vi aldrig tidigare gjort. Jag fegade väl ganska hårt och gick på skönhetsbehandling (jag har varit hos frisör, men där går min gräns).




Nu är mina fötter väldigt lena och fina. Det var ganska kittligt, annars angenämt. Av någon anledning verkade de små liven föredra min högerfot.

Jag har inga egentliga belägg för det, förutom min ryggradskänsla, men när jag satt i massagestolen innan själva fotbadet fick jag en förnimmelse av att den inte var helt mekaniskt utan att en mycket hårdhänt dvärg var instängd i stolen. Men det kan som sagt vara helt fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar