söndag 10 juni 2012

Trailer för Saga Swärd - omskakare och världsresenär

En av mina kursare, Taliah Pollack, kommer i september, lagom till bokmässan i Götet, ut med sin första bok: Saga Swärd - omskakare och världsresenär. Jag vågar lova spännande och rolig läsning! Jag har inte själv läst hela boken, bara en del utvalda stycken, och ser fram emot släppet. Boken kommer ut på Vombat Förlag.

Som kursare har jag läst en hel del av vad hon har skrivit och måste erkänna att hon sticker av på ett område: hon har en helt överjävlig fantasi, det finns mycket skit i det huvudet. Det kan tyckas vara en udda komplimang, men jag tror att fantasin är en av de områden som är svårast att lära sig (att skriva kan vilken idiot som helst lära sig).

En liten varning innan ni ser trailern, den blir jävligt läskig efter ett tag. Men mig veterligen skadades inga dvärgar under inspelningen.



Här hittar du bokens fan-sida på facebook: Saga Swärd.

"Följ med Saga Swärd på hennes resa i världen, världarna och allt däremellan!

Saga Swärd är arg på det mesta. På mamma och pappa som övergett henne. På mormor som bara tjatar. På alla som säger att hon är sjuk. Efter olyckan som dödade hennes tvillingbror upptäcker Saga att hon kan resa till främmande världar.
Det sägs att en svartkonstnär samlar sina krafter och att Saga har en uppgift att fylla. Men varken hotet om världarnas undergång, doktorns medicinering eller ödet som Omskakare kan stoppa Saga från att söka efter det som gått förlorat.
Snart är stormen här."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar